vrijdag 30 januari 2015

Goulashsoep






Ik had al een recept van Goulash op mijn blog staan maar nu wilde ik goulashsoep maken. Ik bekeek verschillende recepten en heb toen bedacht wat ik er in wilde doen. Ik maakte gelijk maar een grote pan vol want van zulke soep een beetje maken vind ik zonde van het werk. Er zijn altijd liefhebbers en anders gaat er wat in de vriezer.

Nodig: 600 gr rundvlees (runderpoulet of riblappen), 150 gram gerookte spekreepjes, 50 gram boter, 2 eetlepels bloem, 3 paprika's (rood, groen, geel), 3 uien, 2 teentjes knoflook, 2 kleine blikjes tomatenpuree ,4 aardappels, 2 eetlepels paprikapoeder, 1 theelepel karwijzaad (kummel), 2 laurierblaadjes, 4 kruidnagels, 5 runderbouillonblokjes, 2,5 liter lauw water, zout, peper

 Snijd zo nodig het vlees in blokjes. Was de paprika's, verwijder de zaadlijsten en snij in blokjes. Snipper de uien grof en snij de knoflook fijn. Schil de aardappelen en snij in blokjes. Verhit de boter in een grote soeppan. Bak het vlees rondom bruin. Strooi de bloem er over en bak kort mee. Voeg de uien en de spekjes toe en bak het geheel op matig vuur ongeveer 5 minuten.  Doe dan de knoflook, paprika, tomatenpuree, paprikapoeder, karwijzaad en laurierblaadjes met kruidnagel in de pan en roer alles goed door elkaar. Voeg het water en de bouillonblokjes toe. Breng het geheel aan de kook. Voeg de aardappelen toe en laat de soep op laag vuur 2-3 koken tot het vlees gaar is. Breng op smaak met peper en zout.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen